יום שני, 31 במאי 2021

נורדיה - פעם תשעים ושמונה

השחפים על המזח כבר עפו והים השתתק ונדם ולצלם סתם גלים ואנשים עטופים במעילים, נלחמים ברוח, נמאס לי. בתחילת השבוע ראיתי שנערים ג' מגיעים ליפו וכיוון שלא הגעתי למשחק האחרון של הבוגרת, זו הזדמנות טובה לכפר על מעשיי.
להגיע למרכז הקהילתי בית צ'רנר, מאחוריו, על מגרש דשא אמיתי יתקיים המשחק, דורש מיומנות של גשש בדואי עירוני, או לפחות של נהג מונית מקומי. עם השיפוצים בדרכי הגישה וסמטאות הדאון טאון יפו, זו משימה לא קלה. אני עומד בה בגבורה, בכל זאת, לוחם לשעבר ואוהד נורדיה בהווה, שידע לא מעט מגרשים נידחים, הזויים, מוזנחים, מוזרים, עקומים, נסתרים – נראה לי שהנקודה ברורה.
על יציע עץ רעוע יושבים כחמישה עשר אוהדים. אני מזהה פרצוף אחד או שניים ומתמקם לידם, בדיוק עם עליית השחקנים. נורדיה בצהוב-שחור מסורתי, גדנ"ע יהודה בלבן-לבן, כנראה גם מסורתי.
המשחק מתחיל כמו שבדרך כלל מתחיל כל משחק. שתי הקבוצות מראות סימנים של רצון. פה ושם מסירה מדויקת, פה ושם ושם ושם, הרבה פחות. הגדנ"עים מהירים. התקפות מתפרצות מאגפים, מסירות לעומק ובעיטות לכיוון השער, אם כי מספר כדורים חולפים מעל הגדר וישמשו את ילדי השכונה הסמוכה בהפסקות בבית הספר. גם על הדשא מתפתח כדורגל שכונתי, מלווה בצעקות ההורים, רובן של בני נורדיה, ובעיקר הוראות טקטיות מפורשות לכל נער ונער.
עם הזמן, וכנראה גם עייפות, הרמה די מתאזנת ומתאפיינת בהרמות סתמיות מצד לצד. אחת כזו מפתיעה את כולם, כולל השוער, ומעיפה את הכדור בקשת רחבה, כמו זו שהיתה כאן בבוקר אחרי הגשם, הישר לתוך הרשת. יתרון לרעים. הטובים מנסים לעשות משהו. ההורים מעודדים. שמש מגיחה מבין העננים. אמבולנס עם סירנה, חולף על הכביש ממול. השופט שורק להפסקה ומוציא את כולם לנוח. גם אני יוצא לבדוק את הסביבה וחוזר בדיוק עם תחילת המחצית השנייה, כשביציע אני מוצא את שווילדר עם צעיף ושניי הו' שלו.
תוך כדי שקני די (המצלמה שלי) ואני, מתעדים את המתרחש, אני מבחין בדפוס שמזכיר לי קבוצה אחרת. גם כאן אין כמעט בעיטות לשער. בעודי מנסה להיזכר במי מדובר, הלבנים כובשים עוד שער, מרחיקים לנו שחקן בכרטיס אדום ואני חייב לעזוב, בגלל מחויבות משפחתית קודמת.
בסך הכל די נהניתי. כיף לדעת שהמועדון משקיע ובונה עתודה. אבל חייבים, ממש חייבים וכבר מגיל צעיר, לתרגל בעיטות לשער, כדי שבבוא היום, אם וכאשר יגיעו לבוגרים זה יהיה חלק בלתי נפרד מהמשחק שלהם ויעלה משמעותית את הסיכוי לנצח. זה הרי הפורמט, לא?

יאללה בית"ר, נורדיה כמובן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה